Mijn droomreis is weer voorbij.....

22 december 2012 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

Ik ben weer thuis. Even afkicken hier! Weg zon, weg 25 graden, weg blauwe luchten, diep blauwe zeeën en met besneew bedekte bergen.... Maar natuurlijk is het ook weer heerlijk om weer thuis te zijn. Mijn lieve Imke, die me deze reis zo gunde en mogelijk maakte, onze lieve honden en paarden, ons heerlijke huis en onze lieve familie en vrienden. Thuis! Oók weer heerlijk!!

Wat blijft zijn de onvergetelijke herinneringen, de gelegde contacten, de visitekaartjes met de vraag om toch vooral terug te komen, de 6500 afgelegde kilometers in mijn huurauto's, de ruim 5000 (!) foto's, maar ook de enorme reistijd. Want dat laatste zal voor velen een hindernis blijven. 36 uur onderweg zijn is lang, erg lang! Maar dat is dan de prijs die je moet willen betalen om zelf te ervaren hoe geweldig Australië en/of Nieuw Zeeland zijn. Ieder met hun eigen charmes. De warmte (soms hitte) van Australië met een enorme diversiteit aan dieren, landschappen, klimaat en ongekende mogelijkheden en het intens groene veel mildere Nieuw Zeeland met de vele werkelijk adembenemende gezichten. En vooral niet te vergeten beiden met enorm gastvrije en lieve mensen die gek zijn op ons Hollanders.

Dank voor al jullie leuke reacties op dit reisblog! Het was een uitprobeersel en ik vond het leuk om te doen. Het vroeg wel wat tijd om het bij te houden mbv mijn tablet maar onder het genot van een biertje aan de zee had ik dat er graag voor over ;-). Ik hoop dat jullie hebben meegenoten van mijn droomreis die ik al sinds mijn jeugd ooit wilde maken. Ik heb het fantastisch gehad, liep iedere dag met een smile op mijn gezicht, beleefde intens geluk en ervoer de schoonheid van onze aarde. Ik heb er met volle teugen van genoten!

Wacht niet, nu het nog kan! LIVE YOUR DREAM !!!!

Martin

1. Eelco:
    Hoi Martin,

Welkom terug van deze prachtige reis. Wat een wereld ervaring. In een woord schitterend. Ik heb genoten van je verhalen en zeker ook van je foto's ! ( zal nog een klus worden, die 5000 stuks !! ) Ik wens je met je familie hele fijne feestdagen toe en alvast een allemachtig prachtig 2013.

Groet Eelco.
  2. Harry S.:
    22 december 2012
    Tja er is "een tyd van komen en een tyd van goan". Maar je hebt altijd de herinneringen nog. Gaan deze vervagen zijn er gelukkig nog de foto's"om het sfeertje weer op te roepen. Net als Eelco wens ik je heel veel plezier met het uitzoeken van de foto's. That is a hell of a job, deze wel weg en deze niet etc. Martin geniet ervan thuis te zijn, prettige feestdagen en tot in het nieuwe jaar!
    Harry ;-)
  3. Marie Kuipers:
    22 december 2012
    Nice to hear you are home safe and sound - there are some wonderful places around the world where you think at the time 'I could stay here forever' however 'forever is not forever' Home is forever - so where is home?
    give our love to Imke and have a wonderful Christmas
    Marie
  4. Rob:
    22 december 2012
    Martin en Imke, Nu lekker bijslapen en weer terug naar reality! Welkom en geniet maar weer van elkaar! Gr. Rob en Evelien
  5. J.M.M. van der Kruijk-Duijndam:
    22 december 2012
    Toch ook weer fijn om thuis te zijn en nu maar na genieten van je droom reis, ik ben blij voor je dat je zo genoten heb.liefs mam
  6. Simon:
    22 december 2012
    Welcome home and keep living the life!
  7. Hans en Jolanda:
    22 december 2012
    Hoi Mart, met een rugzak vol herinneringen (en foto's....) die niemand je ooit meer afneemt, ben je weer 'op honk'. Zoals je zelf zegt: ook weer heerlijk ! Je maakt het tenslotte overal -ter wereld- zelf. Ga samen met Im genieten van de Kerst en maak er een mooi, gezond 2013 van. Hopelijk tot gauw !
    Liefs, Hans en Jolanda
  8. Sylvia van vliet:
    Hoi Mart,
    Fijn dat je weer veilig thuis bent.
    Ook al heb ik nog getwijfeld of je wel terug zou komen van je
    "Droomreis" .
    Je hebt zolang als ik me kan herinneren de wens gehad om naar Australië te gaan. Maar gelukkig voor ons ben je toch teruggekomen.
    Tot gauw en fijne kerstdagen samen.
    Groetjes sylvia
  9. Hanneke:
    22 december 2012
    Hoi Martin!! Wat moet nou toegevoegd worden aan zo'n mooi eindverslag bij je thuiskomst... Het spreekt helemaal voor zich dat je iets gedaan hebt wat je altijd al wilde en dat ook betekent heeft voor je, wat je ervan gehoopt had. Super hoor, dat nemen ze je niet meer af. De uitspraak " We are the sum of all the people we have ever met" gaat zeker voor je op, jij hebt er ook nog eens beelden van ' down under' aan toegevoegd. Geniet heerlijk na, vertel verhalen en die foto's hoef je dus niet in 1 avond allemaal uit te zoeken!! :-)
    Fijne kerstdagen en mooi en gezond 2013 gewenst voor jou en Imke, en een warme groet vanuit Kunduz.
    Hanneke
  10. Janneke:
    Dag Martin.
    Het is dus weer 'home sweet home' voor je. Uit alles bleek al dat je enorm hebt genoten van alles wat je hebt gezien en beleefd. Ik zal je berichtjes in onze mailbox missen. Door je verhalen en vooral je geweldige foto's hebben wij ook veel moois van je reis meegekregen. Ongetwijfeld spreken we elkaar in het nieuwe jaar. Geniet van je thuiskomst. Fijne feestdagen, alle goeds voor jou en Imke voor het nieuwe jaar.
    Groet, Janneke
  11. Martin van denHeuvel:
    Hallo Martin,
    Ik ben blij dat je genoten hebt van al het mooie. Ik heb ook zeker genoten, het was soms als of ik er een beetje bij was.
    We spreken er nog zeker wel eens over denk ik.
    Groeten en een prettige feestdagen gewenst, Martin
  12. Pauline:
    26 december 2012
    Hi Martin,

Blij te horen dat je weer veilig thuis bent en ik begrijp jouw dubbele gevoel. Het zal inderdaad weer even wennen zijn, terug thuis. Dank voor het mogen meebeleven van je reis...ik sluit mij aan bij de vorige sprekers.... need I say more?? Herinneringen zijn blijvend en die kan niemand je afpakken. En ik ben ervan overtuigd dat ook jij de gave hebt om bij het juiste plaatje het daarbij behorende gevoel weer weet op te roepen...memories are forever...
    Al het goede in 2013 voor jou en Imke en blijf dromen..
    Groet, Pauline
  13. Christian Sollie:
    19 februari 2013
    Hey Martin,

Al eerste, goed om te lezen dat je weer veilig thuis bent aangekomen. Ik heb natuurlijk geprobeerd je zoveel mogelijk te volgen, maar dat viel niet altijd mee. Goed om te lezen dat je zo genoten hebt van je reis, zeker omdat dit je droom was. Hopelijk stopt het je niet om andere geweldige plekken op de wereld te gaan bezoeken.

Ik hoop dat je duiken bij Yongala dive ook zeker een hoogte punt waren!!!

Blijf dromen, koester je foto's en herinneringen, en misschien zien wel elkaar nog een keer in de toekomst.

Groeten
    DM(T) Chris