Golden - Revelstoke

13 september 2017 - Revelstoke, Canada

De vallei bij Golden langs de Trans Canada Highway in de ochtendNa een heerlijke nacht vanmorgen afscheid genomen van mijn heerlijke verblijf in Golden en onderweg gegaan naar Revelstoke. Het is half bewolkt en de wolken hangen laag om de bergen rond de vallei van Golden.

Glacier National Park Canada langs Hwy 1 (Trans Canada Highway)Rustig aan de Highway 1  (Trans Canada Highway) op met de bedoeling om onderweg wat stopjes te maken bij landschappelijke bezienswaardigheden. Bij één van de stops langs de weg laat ik me nog even vereeuwigen als aandenken aan mijn reis naar Canada.

Bij Revelstoke kies ik de de "Meadows in the Sky Parkway" naar het alpine deel van de Selkirk Mountains. Deze weg is 30 km lang vol met haarspeldbochten en leidt uiteindelijk naar een hoogte van zo'n 1935 m. Daar vandaan kun je prachtig wandelen en naar top of naar nog verder en hoger gelegen meren van aangrenzende bergen. Gezien de tijd beperk ik me tot een kortere wandeling naar de top en omgeving.
Grizzly bears seen on the top of the mountainIn het gebied staan waarschuwingsborden omdat er Grizzly's zijn gezien in de laatste weken. De laatste waarneming dateert van 3 dagen terug dus ik besluit maar extra waakzaam te zijn en de lunch die ik bij me heb maar direct te verorberen. Je weet maar nooit.

Boven op de top geniet ik ondanks het frisse weer, het hagelt licht (!), van prachtige vergezichten.
Na wat rondwandelingen en kleine klimmetjes en afdalingen, bereik ik ongeschonden mijn auto weer en ga heel rustig (max 20 km per uur) dezelfde weg terug langs waarschuwingen voor overstekende marmotten (!), reptielen en amfibieën. Geen beer gezien maar wel een prachtige weg!!

Morgen de laatste vakantiedag. Het wordt een lange reisdag naar Hope bij Vancouver (500 km).
Het einde van deze prachtige vakantie nadert nu snel......

1. Jo:
    14 september 2017
    Mooie foto van je zelf Mart goed gedaan!

Mooie reis!
    Volgende keer ga ik mee Hahaha
  2. Diana:
    14 september 2017
    Inderdaad Jo .Een mooie foto Martin . En de verhalen en de foto's waren mooi om te zien en te lezen .Bedankt .
  3. Patries:
    14 september 2017
    Mega ervaring rijker! Super leuk dat je ons meegenomen hebt! x