Naam:
Foto’s:
334
Video’s:

Over mij

Ik houd van reizen, duiken, zeilen, de natuur en fotografie. Mijn (reis)doel is dan ook om zoveel mogelijk te zien van de natuur en de dieren die er leven. Al dan niet in combinatie met duiken en zeilen. Daarnaast vind ik het leuk om contacten te leggen met  de lokale bewoners.

Over mijn reis

Na de fantastisch reis naar Australië en Nieuw Zeeland in 2012 gaat weer een grote wens in vervulling, Canada. Nr 2 op mijn "bucketlist" :-). Voor de reis heb ik inspiratie op gedaan bij mijn vrienden Dennis en Mariska die er al een aantal keer zijn geweest. Ook heb ik me laten bijstaan door Lo en Annemarie van Nature Trek. Deze Nederlanders wonen al jaren in Canada en hebben me voorzien van een compleet en handig reisboek met alle do's en dont's in Canada.

De reis van 23 dagen start en eindigt in Vancouver en beslaat zo'n 4200 km. Die zal ik per auto afleggen. Overnachten doe ik lodges, motels, cabins en Bed & Breakfasts. De reis zal vooral gericht zijn op het zien van wild en natuurschoon.

De route leidt me via Vancouver Island (walvissen, orka's en vissende beren) via Whistler naar de Rocky Mountains. Van daar ga ik via de Icefield Parkway (één vd mooiste wegen ter wereld, zegt men) naar het prachtige  Waterton Lakes aan de grens met de Verenigde Staten. Tot slot ga ik via het mooie Glacier Park Canada en  Kamloops weer richting Vancouver.

Vast weer een fantastische reis met prachtige indrukken en avonturen.
Ik kijk er naar uit ! :-)

Bezochte landen

Ik heb 34 landen (14%) bezocht:

Aruba, Australië, België, Canada, Caribisch Nederland, China, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Hongkong, Ierland, Italië, Kenia, Lesotho, Luxemburg, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Sint Maarten, Spanje, Swaziland, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.