Revelstoke - Hope. Een dag vol verrassingen.

14 september 2017 - Hope, Canada

Mijn laatste volle dag in Canada. Met een wat knagend gevoel rijd ik weg uit Revelstoke. Mijn laatste dag in Canada is aangebroken. Gek gevoel dat je dan de volgende dag weer naar Nederland vertrekt.

Osprey (1)Ik moet zo'n 500 km afleggen vandaag en besluit toch via Kelowna te rijden niet via Kamloops zoals gepland. Ik ben bang dat ik toch nog te veel mee krijg van de branden bij Kamloops. De route is niet enerverend en eerder wat saai. Maar in Kelowna word ik toch weer blij verrast. Heb mijn dakje open, het is wéér heerlijk weer en zie op een drukke kruising vlak voor me ineens een enorm nest en een meter ernaast een visarend (osprey). Hier? Midden op deze drukke kruising?Osprey (2) Ik snap er even niets van. Maak snel wat foto's en zie terwijl ik onder (!) de visarend door rijd dat er nog een staart van een zalm aan zijn poot hangt. Nou ja....het moet niet gekker worden.

Mooi om hem of haar van zo dichtbij te zien. En mooi dat ik er foto's van heb :-)

Vervolgens via een mooiere weg (de Okanagan connector) richting Merritt en vervolgens de Highway 5 op naar Hope. Ik ben er veel vroeger dan ik dacht en doe het laatste stuk rustig aan en maak nog even een ommetje naar het prachtige Manning Park.

In Hope heb ik een B&B in een mooi huis aan de buitenkant van het vriendelijke dorp. De gastheer adviseert mij een aantal restaurants en ik besluit voor "De Griek" te gaan. Weer eens iets anders dan de hamburgers.... Dat bevalt uitstekend en als ik na een anderhalf uur in het donker naar mijn B&B rijd en vlak bij mijn onderkomen ben wordt ik nógmaals verrast.

Nee, niet weer door een visarend, nee door iets groters dat midden over de weg loopt in de woonwijk... Ik twijfel even...een marter, een hond, een vos....nee, de groot en......zwart.......
Néé!!!!!!!  Een zwarte beer!!!!!!
Midden in een woonwijk, vlak bij een benzinepomp....Nou ja, het moet niet gekker worden......Wanneer ik later in mijn bed lig hoor ik de paarden bij de B&B onrustig hinniken.. Het zal toch niet..? Nee hoor, hoor ik de volgende dag...De beren hebben daar niets te zoeken. Het zal een coyote geweest zijn zegt de gastvrouw....
Ja, ja........

1. Conny:
    17 september 2017
    Wat een prachtige reis was dit voor jou met mooie en minder mooie momenten. Fijn dat ik mocht meegenieten, een hele goede reis terug en ik kijk uit naar alle mooie foto's en verhalen van je reis naar Canada.😘
  2. Jo:
    17 september 2017
    Zo !!! Mooie afsluiter Mart ! En nu weer bij ond komen op de Veluwe ! Snel effe een bakkie doen !