Het zit er weer op.....

17 september 2017 - Doornspijk, Nederland

Het zit er weer op.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mij "te volgen" via mijn reisblog en wil iedereen die mijn reisblog heeft gevolgd en/of mijn foto's bekeken heeft en daarop gereageerd heeft, bedanken voor de reacties. Dat was leuk en maakte het waard om er vrijwel dagelijks toch aardig wat tijd in te steken.

Mijn droomreis is voorbij.
Was het idd mijn droomreis?
Ja en nee.

Nee, omdat ik wel heel veel pech heb gehad met alle bosbranden. 8 van de 22 vakantiedagen zijn behoorlijk beginvloed door de branden. Omboekingen, vervuilde lucht en het wild was uiteraard in geen velden of wegen te zien daar. Zoals gezegd, vervelend voor mij, maar veel erger voor de mensen en dieren in de getroffen gebieden.

Nee, omdat het veel te druk was naar mijn zin. Hordes mensen bij de bekend locaties omdat Canada haar 150 jarig bestaan vierde en alle Natuurparken gratis waren, Dat had natuurlijk ook veel toeristen getrokken. Meer dan andere jaren. Ik heb er alles aan gedaan om die plaatsen te vermijden maar soms kom je er niet onderuit.

Nee, omdat ik de werkelijke vrijheid van beweging heb moeten missen in Canada. Ik was gebonden aan mijn vooraf geboekte accommodaties. Was gebonden aan een route, maar kwam ook tot de conclusie dat de wegen en bezienswaardigheden wel erg georganiseerd zijn en er bijna sprake is van "overstructuur". Je kunt bijna niet afwijken van de gebaande paden en wegen bij en naar de mooie plekjes. Even gek doen door een zijweggetje te nemen of een omweg te maken is er nauwelijks bij. Mijn avontuurlijke inslag wil graag af en toe eens een weg nemen die eigenlijk niet kan..... Dat vond ik wel jammer.

Maar uiteraard ook veel positieve gevoelens na deze reis

Ja, omdat het gewoon een prachtig land is en je ogen te kort komt. De natuur is zó overweldigend mooi, dat zelfs ik er stil van werd.

Ja, omdat je dieren in het wild ziet die wij alleen in gevangenschap hebben en die een geweldige indruk op me hebben gemaakt. De beren en de orka's met name. Wat super is dat om die gezien te hebben. Helaas geen zalmvissende beren die ik zo graag wilde fotograferen maar dat was pech omdat de zalmen laat waren dit jaar.

Ja omdat de mensen zeer gastvrij, vriendelijk en beleefd zijn. Geen gejakker, geen druk gedoe. Gewoon lekker relaxt en vriendelijk.

Ja, omdat het weer geweldig mee heeft gewerkt. Op een paar druppels na heb ik alleen maar goed weer gehad. Frisse nachten en ochtenden met heerlijke middagen en avonden.

Ja, omdat het een onvergetelijke ervaring was. Terecht op mijn bucketlist stond en nu kan worden afgevinkt. Misschien kom er ik er ooit weer... Wie weet?
Heb slechts één probleem.......
Mijn bucketlist is nog zo lang.....:-)

Tot de volgende keer. Misschien reis je dan weer mee....
Waarheen?
Nog geen idee :-)

1. Patries:
    18 september 2017
    Fijn dat je weer thuis bent, mooi dat je super hebt genoten. Jammer dat je "je missie" beren met zalm niet hebt kunnen vastleggen. Wel heel gaaf dat je ze gezien hebt ook op momenten die je niet verwacht. Ik vond het super om zo mee te lezen en genieten. Dank je voor je reisverhaal!
  2. Sylvia:
    18 september 2017
    Fijn dat je weer veilig thuis bent en ondanks de bosbranden toch genoten hebt van je reis !
  3. J.M.M. van der Kruijk-Duijndam:
    18 september 2017
    Ja we hebben ook zo genoten van dat mooie reis verslag, bedankt daar voor, ik ben blij dat je weer fijn thuis bent, en dat je zo genoten heb en zo veel hebt gezien.
    Ben benieuwd wat je volgende reis zal zijn !!!
  4. Rob W:
    18 september 2017
    He OUWE, welkom thuis!!! Weer een prachtige herinnering toegevoegd! Nu heerlijk met Imke genieten van een goed glas wijn en wat hout in de kachel! ;-)
  5. Rob Coobs:
    18 september 2017
    Zo, nu ook eens een reactie uit Monster. Ik heb niet eerder gereageerd, omdat mijn reacties "blanco" zouden zijn ;-)
    Iedere keer werd ik "stil" van de mooie foto's en verhalen.
    Een hele belevenis. Jammer dat het ook daar (soms) ook erg druk is van de toeristen en dat "zijweggetjes" bijna niet tot de mogelijkheden behoorde. Maar, dat WAT je hebt meegemaakt en gezien lijkt mij een prachtige en unieke ervaring.
    Zal wel weer even wennen zijn, daar in Doornspijk ;-)
    In elk geval "bedankt" voor je belevenissen en prachtige foto's.
    Lekker "nagenieten" met Imke en tot ..... opeens/later.