29 aug Alert Bay - Powell River + 1e zwarte beer

29 augustus 2017 - Powell River, Canada

Vandaag vertrokken van Alert Bay. Heerlijk huisje en heerlijke tijd gehad daar.

Met de vroege ferry naar Port McNeill en vandaar richting Comox bij Courtenay, waar ik de ferry naar Powell River ga nemen. Het is een tocht van 260 km en ik besluit even een kleine omweg te maken naar het afgelegen Schoen Lake. Net na Port McNeil maak ik nog even een klein uitstapje naar Telegraph Cove, een klein gezellig vissersdorpje met houten huisjes en een walvismuseum. Wel wat toeristisch maar toch ook leuk. Vlak bij het dorpje steekt er plotseling een zwarte beer voor mijn auto over. Ik had eerst even tijd nodig om te realiseren dat het echt een zwarte beer was, want ik was er totaal nog niet op ingesteld dat je deze hier ook ook al kunt tegen komen. Wát een prachtig dier. Gauw gestopt om een foto te maken, maar dat kon ik wel vergeten. De beer was allang in de bossage verdwenen. Nog nagenietend van mijn eerste waarneming vervolgde ik mijn rit. Pffff..... een zwarte beer........

Na een kort bezoek aan Telegraph Cove vervolg ik mijn weg naar Schoen Lake. Via de Highway (prachtige weg rustige weg door glooiend landschap) kom ik bij de afslag.

Schoen LakeEen lange gravelweg leidt me er vervolgens heen en ik vind idd een zeer afgelegen mooi groot meer met een kleine campsite zonder voorzieningen maar er is vrijwel niemand. Lekker even wat rondgekeken, geluncht en weer de route opgepakt.

Op naar het Forbidden Plateau. Een aanrader van Nature Trek en van enkele mensen die ik onderweg gesproken heb. Móet je echt doen. Zó mooi!!!

Paradise meadows op het Hidden Plateau bij Strathcona National ParkEn het wás mooi. Berg op met een flink hellingspercentage en onderweg borden dat ik vooral moet oppassen voor marmotten..... kom ik op een parkeerterrein boven op de bergen met diverse korte en lange wandelroutes. Prachtig aangelegd, goed aangegeven en door een gebied.....zó ontzettend mooi dat zelfs ik er stil van werd. ...

Paradise meadows op het Hidden Plateau bij Strathcona National ParkWat een stilte. Wat een rust en pure natuur... Zó ontzettend jammer dat ik hier maar een uurtje kon blijven. moest echt op tijd weg omdat de boor naar Powell River van 18.30 gereserveerd was (het was de laatste en ik kon niet later op mijn bestemming in Powell River aankomen. Wat jammer, wat jammer, maar het was niet anders. Dan nog maar eens terugkomen hier....er zit niets anders op...:-).

Na de boottocht van ruim een uur met een prachtige ondergaande zon op het dek eindelijk in Powel River bij mijn Gateway Waterfront Cottage aangekomen . Ik schrijf het voluit want mensen...Waterfront cottages bij Powell RiverÁls je ooit deze kant uit gaat dan móet je hier gewoon een keer, of liever, een paar dagen gaan overnachten. Je kunt de walvissen vanaf je balkon zien en als je "geluk" hebt zie je de zwarte beer in je tuin voorbij lopen....Prachtig huisje met groot balkon en het uitzicht is fenomenaal!  Deze foto nam ik de volgende morgen vanuit mijn bed......... :-)