Kootenay National Park

12 september 2017 - Golden, Canada

Het is bewolkt en er lijkt een buitje te zijn gevallen in Golden.
Fijn voor de natuur. Ik hoop dat het elders ook geregend heeft.
Vandaag staat Kootenay National Park op mijn programma. Het ligt ten oosten van Radium Hot Springs en de highway 94 leidt dwars door het park naar Lake Louise. Als het weer meewerkt doe ik vanmiddag misschien nog een wandeling bij Emerald Lake (Takakkaw falls - 3-4 uur).

Sinclair CanyonVanaf Radium Hots Springs rij ik via de Sinclair Canyon de Highway op. De canyon is erg nauw en rood gekleurd door het ijzer dat zich in de rotswanden bevindt. De weg vervolgt zich kronkelend door de canyon en vervolgens langs de Kootenay river. Highway moet je in Canada niet al te nauw nemen overigens. Ook smallere wegen hebben soms de naam highway en ik heb zelfs een gravelweg gereden die de naam highway had.

Kootenay riverDe Kootenay river is een prachtige rivier die zich door Yoho National Park en Kootenay National Park slingert en mooie plaatjes oplevert. Het weer valt alles mee en ik geniet in een rustig tempo van al het moois.

Spruce Grouse, Canada GrouseHier en daar sla ik even af een zijweggetje in om toch vooral kans te maken op een ontmoeting met wild. Dat lukt vandaag niet echt maar op een afgelegen weg tref ik verscholen tussen de naaldbomen een prachtige hoenderachtige aan. Het blijkt een Spruce Grouse of wel Canada Grouse te zijn. Hij blijft stokstijf staan zodat hij niet opvalt maar heeft geen kans tegen mijn 100-400 mm lens. Ik maak een paar mooie plaatjes en laat hem verder rustig zijn gang gaan. Toch nog een mooi plaatje vandaag.

Het is inmiddels gaan regen en wanneer ik bij de beoogde wandeling ben aangekomen regent het behoorlijk door. Ik besluit het maar te laten voor wat het is vandaag en lig om vijf uur weer heerlijk, in de regen, in de hottub...
Morgen moet ik helaas hier weer vertrekken. Was een heerlijke plek om een paar dagen te bivakkeren. Heb genoten van het huis, de gastvrijheid en al het moois hier. Op naar Revelstoke morgen.

1. Rob W:
    13 september 2017
    Het blijft een overdaad aan prachtige momenten en foto's Martin, vraag mij af of je voor Canada of Nieuw Zeeland kiest? Ach deze planeet heeft zoveel te bieden! Geniet met je mee! Heerlijk toch?
  2. John en Thea:
    13 september 2017
    Lekker hoor die hottub, maar wat een fantastische reis! Groet, Thea en John.
  3. Martin van denHeuvel:
    13 september 2017
    Martin wat gaaf allemaal. Ik kijk met verwondering naar de beeldschone natuur. Maar ook naar de geweldige mooie foto's die je maakt. Geniet er nog even van.
    Groeten van ons
    Diana & Martin
  4. Rob Kersten:
    13 september 2017
    Mooie reisverhalen en foto's Mart. Jammer dat het niet allemaal meezit , maar er valt nog genoeg te genieten heb ik zo de indruk (-:.
  5. Conny:
    13 september 2017
    Wat geweldig dat wij mee mogen genieten van jouw mooie reis!