Pemberton - Clinton 2 sept

2 september 2017 - Clinton, Canada

Joffre Lakes - Middle LakeWeer prachtig weer, 22 gr en vrijwel onbewolkt. Onderweg naar Cache Creek gestopt bij Joffre Lakes voor een wandeling van 3-4 uur tussen drie meren op 1200-1500-1600 meter. De parkeerterreinen zijn vol en ik moet langs de weg parkeren. Het blijt erg toeristisch maar ik hoop onderweg wat mensen af te schudden naar mate het hoger wordt. Helaas pakt dat anders uit en is het pad naar boven werkelijk overladen met toeristen, de meeste van Chineese afkomst lijkt het.  Maar...hoe dan ook, de meren zijn prachtig.

Na 4 uur ben ik terug bij de auto en vervolg ik mijn weg naar Cache Creek. Op aanraden van Nature Trek (die mijn reisboek heeft gemaakt) neem ik een omwegggetje over een gravelweg van een uur vol haarspeldbochten etc... Erg mooi , dat wel.

Uiteindelijk toch in Clinton beland. Omdat de weg naar Cache Creek waar ik zou overnachten was afgesloten ivm een ernstig ongeval en het nog uren zou gaan duren, ben ik maar wat gaan eten in Clinton in het motel dat ik aanvankelijk geboekt had. Daar bleek dat men dacht dat ik met 4 personen zou komen en om die reden had moeten annuleren. Omdat ik nu toch alleen was kon ik daar toch slapen....
Andere hotel maar weer afgezegd dus.

1. Sylvia:
    4 september 2017
    Een geplande reis met ongeplande verassingen. Hoop dat je er van geniet. Prachtige foto's, wat een mooie natuur.
  2. Patries:
    4 september 2017
    De gieren zijn Roodkopgieren of Kalkoen gier. Zie je eigenlijk overal in Amerika. Die blauwe meren, echt fantastisch mooi om te zien ! En wat een mazzel dat je toch mocht blijven :-)
  3. Jolanda:
    4 september 2017
    Toch een beetje improviseren... maar het komt, links- of rechtsom, altijd weer goed!
  4. J.M.M. van der Kruijk-Duijndam:
    4 september 2017
    Wat fantastisch allemaal dit is echt genieten ,en wij genieten mee. xxx
  5. Martin:
    5 september 2017
    @ Patries
    Dank je wel Patries. Ik kwam er niet uit hier. Maar...bijzonder vond ik het wel. Had er nog nooit een gezien.