Powell River 2e dag in het Waterfront cottage

30 augustus 2017 - Powell River, Canada

Na een heerlijk wakker worden met het fantastische uitzicht op zee, een dagje gaan wandelen rond het Inland Lake in de omgeving van Powell River. Een afstand van 13 km over prachtige paden rond het mooie Lake. Camera mee, maar juist dan zie ik helaas weinig wild leert mijn ervaring. Hoe dan ook een mooie wandeling. Daarna boodschappen gehaald en nog even bij een zalmenplek in de buurt gaan kijken waar tientallen dikke roze zalmen in een rivier lagen te wachten om tegen de stroom in de rivier op te gaan zwemmen voor hun twee jaarlijkse "sponning" ritueel waarbij ze hoog in de bergen hun eitjes afzetten waarna ze sterven. De beren weten dat uiteraard ook en vangen ze dan in de rivier om zelf wat extra vet te kweken om de winter door te komen. De avond hiervoor is er idd nog een zwarte beer bij de zalmen waargenomen. Ik tref haar of hem helaas niet aan vandaag.

Morgen nog maar een keer kijken voor ik naar Sechelt vertrek.