Alert Bay 26 aug

27 augustus 2017 - Alert Bay, Canada

Na een goede nacht gisteren gestart met inkopen in de Walmart in Campbell River. Megawinkel waar je werkelijk alles kunt kopen. Hier naast de inkopen voor de komende dagen ook een grote koelbox aangeschaft zodat mijn eten en drinken lekker koel blijft. Daarna op naar Port McNeil vanwaar de veerboot naar Alert Bay vaart. Mooie rit door de bergen en prima op tijd (5 minuten voor vertrek) op de ferry. Kleine boot die me in een klein uurtje naar Alert Bay brengt. We waren de haven nog niet uit en de eerste Minky Whale werd al gespot vanaf de boot. Prachtig weer en een werkelijk prachtige tocht naar het mini eiland. IMG_20170826_145345356_HDR

Daarna naar mijn cabin voor de komende drie dagen. Eenvoudig maar fijn houten huisje waar ik het prima ga uithouden.

's middag nog even het eiland verkend met de Indiaanse cultuur (oude en nieuwe totempalen en graven met gekleurde versieringen.

's avonds mijn eerste Bald Eagle met jong gevonden in een boom langs de kust. (zie foto's) en een leuk gesprek gehad met een local over deze vaste gasten.