Alert Bay 27 aug

27 augustus 2017 - Alert Bay, Canada

Vanmorgen lekker bijtijds gemeld bij Seasmoke, de organisatie die de walvistocht organiseert vanuit Alert Bay. Werd gelijk in een knal oranje pak gehezen en mocht als eerste een plek aan boord van het kleine bootje (12 pers) uitzoeken. Dat kwam mooi uit dus. Lekker vooraan gaan zitten.Het water rond Alert Bay in de mist Helaas was het erg mistig vanmorgen en was het zicht aanvankelijk beperkt tot enkele honderden meters.

Later trok de mist wat op en werd het beter maar het heeft helaas wel invloed gehad op de waarnemingen en foto's. Wat betreft de dieren geen pech vandaag. Veel orka's die och wel een imposante verschijning blijven. Groot, nieuwsgierig en luidruchtig aanwezig. 7D2_22954

Lange tijd hebben we enkele groepen kunnen volgen en mbv een speaker aan boord konden we de communicatie van de orka's onder water ook volgen (nou ja volgen, ik verstond er geen woord van). Later verschenen er nog wat humpbackwhales - bultruggen (walvissen) en minkewhales - dwergvinvissen (ook walvissen dus). Deze bleven wat op afstand helaas.

Op de terugtocht werden we nog even getrakteerd op zeeleeuwen (zie foto in de fotomap) en zeehonden. Een Bald Eagle (Zeearend) in een boom onderweg maakte de tour compleet en geslaagd.

Vanmiddag mooi weer en tot slot nog even een wandeling gemaakt over het eiland langs mooie bospaden en houten vlonders over een moerasgedeelte. Daar zag ik nog een grote ijsvogelsoort en "Appelvinken" (bruinrode variant) maar helaas...geen camera bij me nu. Top dag!

Morgen naar de Grizzly's..... 06.45 uur melden.... Ook weer spannend!!!!!