Bergpad Mount Robson - Kinney Lake

7 september 2017 - Mount Robson, Canada

Vandaag een dag niet in de auto maar lekker de natuur in. Ik besluit het Mount Robson bergpad te gaan lopen, voor een deel althans. Dat pad begint bij het visitors centrum en loopt hoog de berg op. Geschikt om er dagen over te doen met een tentje en met diverse "basiskampen" waar beperkte faciliteiten zijn en kampeerplaatsjes.

Kinney Lake langs de hike naar Mount RobsonIk besluit om naar het 1e tussenstation bij het mooie Kinney Lake te gaan dat op zo'n 7 km ligt. Daar aangekomen rust ik langs het prachtige meer en geniet in alle rust van het prachtige meer .

Na de stop van een kwartiertje voel ik me goed genoeg om ook het tweede deel te gaan doen naar de "Falls" op 11 km. Het gaat nu wat steiler omhoog en het pad wordt wat ruwer maar het is goed te doen en de omgeving is prachtig.

Op de hangbrug bij "The falls" langs het bergpad naar Mount RobsonNa een kleine 3 uur bereikte ik "kamp 2" bij de Falls en nam ik weer een rust. Een wat wiebelige hangbrug bracht me aan de overzijde van het water. Vrijwel iedereen maakte op de hangbrug een selfie of een foto van de groepsfoto. Ik ben niet van de selfies dus heb ik een Nederlands stel gevraagd om toch ook maar een foto van me te maken met mijn telefoon :-)

De terugweg omlaag ging wat gemakkelijker uiteraard maar na ruim 6,5 uur was ik weer terug bij de auto. Moe maar voldaan. 's avonds dachten mijn voeten daar anders over....

1. John Steentjes:
    9 september 2017
    Ik kijk iedere dag uit naar het vervolg van je reisverhaal en kan zo lekker meegenieten. Alleen van die hangbrug heb ik al hoogtevrees als ik zo'n ding zie.
    Wij reizen op moment richting Delhi om daarna noordelijker verder te gaan. Onderweg veel resten en reconstructies van leven en werken van duizenden jaren terug. Groet, ook van Thea, John.
  2. Sylvia:
    9 september 2017
    Lange tocht redelijk gemakkelijk gemaakt, was die training van te voren toch niet voor niks.😘