Jasper National Park

6 september 2017 - Tête Jaune Cache, Canada

Vandaag om 5 uur (het was nog donker) opgestaan en vroeg weggereden op weg naar Jasper en het Maligne Lake. Dat lake is één van mijn doelen in deze vakantie. Je kunt er met de juiste weersomstandigheden prachtige foto's maken. Ook ben ik vroeg op pad omdat er veel wild te vinden zou zijn rond Jasper. Ik hoop natuurlijk op de zwarte beer. De tocht er naar toe duurt ongeveer twee uur.

Elk manVlak bij Jasper zie ik een Elk (Wapiti) staan. Een reuzenhert met gewei. Het dier graast lekker door ondanks mijn aanwezigheid. Weg vervolgd naar Maligne road. Prachtige omgeving maar helaas gooit de rook van de bosbranden ook hier roet in het eten. De bergen zijn gehuld in nevelen ondanks het schitterende weer.

Maligne LakeDatzelfde geldt voor het Maligne Lake zelf. Ondanks het vroege tijdstip is het toch al aardig druk en zijn de eerste mensen al met bootjes op het water. Het meer zal best heel mooi zijn, maar ik krijg er niet veel van mee helaas. De foto die ik heb gemaakt is het beste wat ik er van kon maken, maar bij lange niet de foto die ik graag had willen maken.

Op de terugweg even Jasper aangedaan. Een gezellig dorp midden in de bergen met veel toeristen, maar niet op een vervelende manier vond ik. Het straalde toch ook wel iets gemoedelijks uit. Lekker ijsje gegeten en weer op pad ri mijn huisje.

Onderweg nog een groep Elken gezien. Vrouwtjes en een jong exemplaar. Ze liepen langs de snelweg en zo dicht bij mijn auto dat ik er geen foto van kon maken.

Bij het Mount Robson visitors centrum alvast navraag gedaan voor een wandeling morgen naar het mooie Kinney Lake. Bijtijds op maar niet zó vroeg deze keer....

En wat betreft de zwarte beer.... die was 's morgen een half uurtje na mijn vertrek in de achtertuin van mijn huisje door de hond waargenomen en de boom in geklommen..... Had ik geen 4 uur voor hoeven rijden en had ik een half uur langer in mijn bed kunnen blijven liggen........

1. J.M.M. van der Kruijk-Duijndam:
    9 september 2017
    Jammer van de rook af en toe maar verder is het genieten van de prachtige natuur.