Clinton - Clearwater

3 september 2017 - Clearwater, Canada

(Vale?) gier.....Na het ontbijt vertrokken ri Clearwater. Bleek de highway naar Clearwater afgesloten ivm bosbranden. Binnendoorweg gekozen die wel open was. Daar zag ik eerst tot mijn verassinge een gier in een boom zitten. Wist niet dat die in Canada woonden. Kennelijk wel dus.

De tocht langs allemaal prachtige meren verliep helaas wat in de mist van de rook. Er was weinig tot niets te zien over een afstand van 200-300 km. (zo groot als Nederland dus) .

Amerikaanse Zeearend (Bald Eagle) met zalmPas bij Clearwater klaarde het wat op en kon ik de bergen weer zien. Even pauzerend langs een rivier zag ik hoe een Amerikaanse Zeearend (Bald Eagle) een zalm uit de rivier probeerde te vissen. De zalm was echter een maatje te groot dus hij of zij kreeg hem met geen mogelijkheid in de lucht naar een veiliger plek. Dan maar op de droge rivierbedding begonnen aan zijn maal. Daar kreeg hij al gauw bezoek van een collega die ook wel wat lustte. Helaas moest hij wachten op de restjes.

In Clearwater hoorde ik dat alle wandelpaden langer dan een half uur zijn afgesloten. Alles is beperkt tot korte wandelingen omdat men de mensen snel wil kunnen evacueren in geval van brand.

Morgen om 5 uur op om te zien of ik wat meer de rust en het wild kan vinden in deze prachtige omgeving van Wells Gray Provincial Park.

1. Imke:
    4 september 2017
    Erg hoor die bosbranden en het resultaat ervan.
    Gelukkig blijft er veel moois over om van te genieten, gezien de prachtige foto's Xxx
  2. Jolanda:
    4 september 2017
    Ja, die branden zaten natuurlijk niet in de planning. Desondanks heb je weer mooie plaatjes geschoten. Leuk voir ons om via je blog mee te reizen met je!