Powell River - Sechelt

31 augustus 2017 - Sechelt, Canada

Vandaag na een snelle blik bij de zalmen (geen zwarte beer helaas) met de ferry over naar Saltery Bay. Prachtig weer vandaag en de tocht lijkt wel een minicruise. Wat is het hier weer prachtig.

Skookumchuck Narrows ParkNa de oversteek gereden naar Skookumchuck Narrows Park waar je na een wandeling van 4 km door een regenwoud bij een nauwe doorgang komt waar de getijdenstromen enorm sterk zijn en die een spektakel vormen om te zien en een uitdaging vormen voor kajakkers en surfers. Een uurtje lekker op de kant zitten genieten van hun kunsten en als slagroom op de taart nog een zwarte beer zien lopen aan de overzijde van de stroom (200-300 m).

Na dit spektakel weer terug gewandeld (onderweg nog kleine eekhoorns, spechten en ijsvogels gezien maar...uiteraard net nu de zware camera met lange lens (100-400 mm) eens niet meegenomen...  Evengoed een mooie wandeling.

Inland LakeOp weg naar mijn B&B in Sechelt nog even een uitstapje gemaakt naar De Smugglers Cove. Een plek waar in de vijftiger jaren Chinezen illegaal Canada werden binnen gebracht. Prachtige plek waar veel sporen van bevers zijn te vinden en waar ik, nu mét camera, foto's heb kunnen maken van een prachtige zwarte specht met rode kuif en grote ijsvogels en mini-eekhoorns.

Vanavond in de B&B in Sechelt het vervelende nieuws dat mijn accommodatie over twee dagen in Clinton is geannuleerd als gevolg van bosbranden. Alles lijkt vol geboekt verder dus ik heb even een probleem op te lossen met Booking.com.   De foto's van de specht etc komen dus later. Wordt vervolgd dus....

1. Jo:
    1 september 2017
    Jemig wat mooi daar.... geniet Mart!

Nu roep ik wel steeds IK WIL OOK NAAR CANADA ... de jongens worden nu al gek van me ! Hihi
  2. John en Thea:
    1 september 2017
    Wat een adembenemende reis maak je nu: iedere dag is een verassing, ook voor je volgers, nu in midden Italië. Het weekend m aken we de overtocht naar Griekenland.
  3. Rolf:
    1 september 2017
    Hoi Martin, leuk om die mooie indrukken te kunnen delen. Prachtige foto's en het inspireert mij om dit jaar ook nog even naar Schotland te gaan. Ik hoop dat het lukt met je accommodatie en dat je die zwarte beer van dichtbij mag zien. Groeten Rolf.
  4. Dennis Smit:
    1 september 2017
    Super gaat die mooie belevenissen en gaaf dat je nog even een Zwarte beer heb gezien! Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal ;-)