1 sept. Van Vancouver naar Pemberton

1 september 2017 - Pemberton, Canada

Gisteravond laat nog, met enige moeite, een nieuwe overnachtingsplek gevonden voor morgen (zaterdag) . Alles is redelijk volgeboekt hier, maar gelukkig vond ik nog een 2* motel voor één nacht. Beter iets dan niets.

Vanmorgen bijtijds op en de ferry genomen naar Horse Shoe Bay net ten Noorden van Vancouver. Weer prachtig weer vandaag. Zon en weinig wind. Net een cruise zo. Heerlijk op het dek in de zon nog even genoten van de prachtige Sunshine Coast. Het was prachtig.

Squamish mountainsNa 45 minuten ben ik weer op het vaste land van Canada. Op naar het Noorden nu, richting het skigebied Whistler en Pemberton. Na een uurtje zie ik de besneeuwde bergen van Squamish. Een heel andere omgeving maar ook weer prachtig.

Garibaldi rivierIk bezoek onderweg bij een waterval en een snel stromende rivier (Garibaldi) en rijd weer verder richting Whistler. Ook daar weer prachtige bergen maar wel wat toeristisch en na een klein half uurtje heb ik dat wel weer gezien.

Nairn falls Provincial ParkOp naar Pemberton. Maar niet voor ik ook daar onderweg nog een bezoekje heb gebracht aan de waterval van Nairn. Een mooi pad van 1,5 km leid je naar de indrukwekkende hoeveelheid water die zich daar al eeuwen door de de rotsen een weg baant.

Vanavond nog even wat rond gelopen bij het motel. Een zwarte beer is hier kind aan huis en komt vrijwel dagelijks even de tuin van het motel opzoeken op zoek naar bessen. Helaas niet gezien. Morgenochtend weer een kans. :-)

1. Japie:
    Overweldigend mooi !!!
  2. Patries:
    2 september 2017
    Weer een heel andere omgeving, mooi! Ook die ijsvogel is gaaf. Mooi dat je een slaapplek gevonden hebt. Anders was het toch de auto geworden.
  3. Jo:
    Gaaf hoor Mart .... volgende keer ga ik mee