Kaikoura! Walvissen, zeehonden, albatrossen en dolfijnen!

18 december 2012 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Mijn laatste stop van mijn fantastische vakantie is Kaikoura aan de oostkust van het Zuider eiland. Zondag aangekomen werd ik voor de deur van mijn BB The Point, geconfronteerd met een zeehondenkolonie. Geweldig natuurlijk zo voor de deur!

Maandag stond de walvistour op het programma. Geweldig weer, strak blauwe lucht, 25 gr en weinig wind. Heerlijke dag om de oceaan op te gaan. Vlak bij Kaikoura bevindt zich een 1000 m diepe trog in de oceaan. Ideaal voor walvissen en dolfijnen. Vlak na het wegvaren werden getrakteerd op een school prachtige Dusky dolfijnen die voor ons ook nog een show opvoerden met flik-flaks en salto's.

Vervolgens op zoek naar de walvissen die kort daarna ook werden aangetroffen. We hadden geluk er zelfs drie op enige afstand van elkaar aan te treffen. Bij de foto's heb een korte beschrijving gegeven.

Vandaag, op mijn laatste dag in NZ ben ik op een dolfijnentour gegaan. Deze dag werd beinvloed door slecht weer met een stevige zuidenwind.  Gelukkig vonden we de dolfijnen uiteindelijk. Het hoogtepunt: zwemmen met deze prachtige dieren. Helaas geen foto's van deze dag, maar wat een GEWELDIGE ERVARING!!!! Overal om je heen dolfijnen die met je mee zwemmen, met je spelen of gewoon even komen bekijken. Een SUPER DAG!!! Mooier kun je je vakantie niet afsluiten.

1. Harry S.:
    18 december 2012
    Het lijkt BBC Earth wel, wat een prachtige actiefoto's. Ik begrijp dat je reis er al weer bijna op zit. Mocht dit je laatste reisverhaal uit Nw Zealand zijn wens ik je een prettige terugvlucht en wellicht tot ziens!
  2. Hans en Jolanda:
    18 december 2012
    Hoi Mart, van Im wisten we al, dat je met dolfijnen ging zwemmen. En nu heb je ook die ervaring weer in je rugzak !! Geweldig toch ! Jij moet straks in NL heel erg 'afkicken', vrees ik, van al die adembenemend mooie dingen die je gezien en beleefd hebt. En wij hebben, zij het op afstand, met je kunnen meegenieten dankzij je verhalen en de schitterende foto's. Je zult het verhaal over potvis Johannes, die op het eilandje de Razende Bol bij Texel is gestrand en overleden, wel gemist hebben. Maar daar moest ik meteen aan denken, toen ik je mooie foto's zag van die walvisstaartvinnen. Im zal je er ongetwijfeld over bijpraten. Tja, en dan zitten 7 weken puur genieten erop.... Aan alles komt een eind, ook aan dit mooie avontuur. We wensen je een goede terugvlucht en thuiskomst. En uiteraard horen we graag een keer uit je eigen mond, hoe het geweest is. Dat bewaren we voor het nieuwe jaar....
    liefs, ook van Hans, Jolanda
  3. Sylvia van vliet:
    18 december 2012
    Hoi Mart, wat een prachtige foto's!
    Fijn dat je zo genoten hebt.
    Nu een hele goede reis terug en gauw weer tot ziens.
    Groetjes van ons.
  4. Alexandra van Vliet:
    18 december 2012
    Wow, wat ontzettend gaaf!!! prachtig dat je het ook zo mooi hebt weten vast te leggen! Het spelen en zwemmen met dolfijnen in hun natuurlijke omgeving is het mooiste wat er is. Ik ben niet zo snel emotioneel maar toen ik dat in Pipa ervoer moest ik even slikken.. Zo mooi! je voelt je zo één met de natuur dan. Mooier afscheid bestaat inderdaad niet. Een hele goede reis terug! Liefs, lex
  5. Janneke:
    Dag Martin
    Wat is de tijd omgevlogen. Ik weet niet of jij dat ook zo ervaren hebt? Je hebt vast wel even tijd nodig om alles te laten bezinken en zult alles wel voor een tweede keer beleven als je thuis alle foto's laat zien en je verhalen deelt met Imke. En prachtige ervaring!
  6. Judith en bart:
    Hallo Martin
    Je reis is in het echt voorbij maar staat wel op je netvlies gebrand. Dank dat we met je mee mochten lezen en kijken tijdens je reis. Voor nu een goede terugreis en voor straks hele fijne kerstdagen met Imke in jullie eigen paleis en mooie omgeving.
    groet
    Bart&Judith
  7. J.M.M. van der Kruijk-Duijndam:
    18 december 2012
    Wat zijn die foto`s weer prachtig en wat zijn die zeven weken om gevlogen ook voor ons, nu stoppen ook die mooie verhalen en foto`s maar nu word het aan ons vertellen.
    Een hele goede vlucht terug. liefs mam
  8. Monique:
    19 december 2012
    Jippie ik ga je weer live zien. X
  9. Ayse:
    19 december 2012
    Hoi Martin,
    Weer een geweldig verhaal & belevenis!
    Goede terugreis gewenst en binnenkort wil ik al je verhalen life horen.
    Tot gauw!
    groetjes,