Abel Tasman....wat is het hier prachtig!

15 december 2012 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Ik verval in herhaling misschien, maar wat is dit een GEWELDIG MOOI land! Je zou er sprakenloos van worden. Bedoeling van mijn vier nachten in Abel Tasman was om wat te relaxen en vooral te genieten van het natuurschoon. Nou, dat is gelukt hoor. Donderdag prachtig weer, strak blauwe lucht, 21 gr en een tour gedaan naar het uiterste noorden van het zuidereiland de Cape Farewell en Farewell split. Zie mijn foto's en de kaart. Geweldige belevenis!

Vrijdag bewolkt en naar Nelson lakes gegaan. Verder niet veel ondernomen.

Vandaag, alweer mooi weer en een tocht per boot langs de kust van het nationaal park Abel Tasman. Aan wal gezet in een baai en door het natuurgebied gedurende een paar uur het "Abel Tasmantrack" gewandeld naar een volgende baai. Wat een prachtig gebied is dit. Je valt van de ene verbazing in de andere. Blauwe lucht, diepblauwe zee, prachtige baaien met zeehonden spelend langs de waterlijn, watervallen en goudgele prachtige stranden met prachtige begroeing. Ik heb me diverse keren werkelijk afgevraagd of ik niet in het "Paradijs" was beland. Aan het eind van de wandeltocht, nog een uur op zo'n goudgeel strand gelegen en weer opgehaald door de watertaxi. Voldaan weer retour. Wat een dag! Geweldig!

1. Judith en bart:
    Ha Martin
    Was dit land maar wat dichterbij Nederland dan gingen Bart en ik er zeker naartoe. Helaas is dit niet de waarheid en zullen we er niet komen. Daarom geniet ik maar van die mooie foto's van jou Martin.
    Groetjes Judith
  2. Alexandra van Vliet:
    15 december 2012
    Klinkt hemels en zo ziet het er ook uit! Lekker van genieten, voor je het weet 'land' je weer op koude Nederlandse aarde! ;)
  3. Rob:
    15 december 2012
    Dag Martin en Imke, Wij hebben wederom een staatslot gekocht, ha, ha, dit is helemaal te gek. Martin, laat Imke overkomen en keer nooit meer terug, blijf in het paradijs..... :-) Gr. Rob en Evelien
  4. Imke:
    15 december 2012
    Niet normaal meer, zo mooi daar, die zeehonden zijn enorm! En dan die pinguins op het strand en de britse telefooncel en .. en ..
    Wat een onwijs mooie foto's Tin!!!!
    Goed idee van Rob en Evelien! Forget GB, think NZ !!!
    Fijne tijd nog deze week met de dolfijnen enzo. x Imke.
  5. Martin van denHeuvel:
    Geweldig Martin
    Het ziet er uit, als allemaal de perfecte foto's
  6. Hans en Jolanda:
    16 december 2012
    Hoi Mart, het houdt maar niet op.....prachtig, prachtig, prachtig !
    Wat een reis maak jij ! Je had jezelf geen beter kado kunnen geven; natuur, reizen, foto's maken etc. etc.
    Het wordt nog een probleem te bepalen wat 'de mooiste' foto's zijn voor in een (digitaal) album of voor aan de muur. Er zijn er al honderden die de puffin in jullie keuken kunnen vervangen !
    Straks zit in in NL weer onder ke kerstboom.... Zal een beetje onwezenlijk worden, denk ik zo.
    Geniet nog lekker verder,
    liefs, ook van Hans,
    Jolanda
  7. Tessa:
    16 december 2012
    Ha Martin,
    Wat een belevenissen en ik bewonder je reistempo! Live life 2 the max in praktijk. Het genieten spat van je verhalen af.
    Leuk om in mee te mogen delen!
    Lieve groet, tessa
  8. Janneke:
    18 december 2012
    Dag Martin. Geweldige foto's weer en leuk om je verhalen te lezen. Zo is het ook voor mij een avontuur! Geniet van de resterende tijd daar.
  9. Pauline:
    18 december 2012
    Hey Martin,
    Wat een prachtige plaatjes steeds!! NZ komt bij mij al hoger op
    het TO DO lijstje te staan! Dank voor het mogen meegenieten met jouw geweldige foto's en enthousiaste verhalen.... :))
    ENJOY !!