Clearwater - Mount Robson

5 september 2017 - Tête Jaune Cache, Canada

Vanmorgen vertrokken uit het mooie huisje in Clearwater. Rustig aan richting Tête Jaune cache bij Mount Robson. Het is wéér een prachtige dag, met blauwe luchten. Frisjes in de ochtend maar lekker warm (30°C) in de middag.

Little Hell's Gate Thompson riverVia de Little Hell's Gate waterval naar Mt Robson. De bergen hangen helaas weer in de rook, maar de Mount Robson ziet er nog redelijk schoon uit. Gauw een foto gemaakt want de bergtop is meestal gehuld in een wolkendek en niet te zien.

Rearguard FallsNog even bij de plaatselijke waterval Rearguard falls gekeken. Wat een spectaculair gezicht. Tonnen kubieke meters water die zich door een stroomversnelling perst. Geen wonder dat de zalm het ook hier niet redt om deze hindernis te nemen. Té veel geweld. Ik geef ze geen ongelijk dat ze afhaken.....

Bearberry Meadwos Guest HouseNu in een luie stoel buiten in de tuin van mijn nieuwe onderkomen voor drie nachten. Zicht op de ondergaande zon achter de bergen. Een eekhoorn in de boom naast me en verder alleen natuur... Wat een rust.. Heerlijk!

1. Jo:
    6 september 2017
    Zo dat klinkt als s,ochtends wakker worden met een bakje koffie en de zon opkomst en s,avonds zonsondergang met een heerlijk wijntje.
    Heerlijk
    Klinkt er mooi Mart!
  2. Patries:
    6 september 2017
    ik hoor het al, je komt niet meer terug! Heerlijk genieten daar!
  3. J.M.M. van der Kruijk-Duijndam:
    6 september 2017
    Wat fijn om zo te genieten, wij genieten mee.
  4. Linda van der Stam:
    brings back memories :)
  5. Conny:
    6 september 2017
    Erg leuk dat je deze verhalen en foto's wilt delen, ik geniet op deze manier mee
  6. Jolanda:
    6 september 2017
    ik word al rustig als ik lees, hoe je erbij zit op dit 'stekkie'; heerlijk hoor ! ook lekker om een paar dagen op 1 (zo'n !) locatie te zitten en niet meteen weer verder te moeten. geniet ervan !