Portobello (Otago) deel 2

4 december 2012 - Portobello, Nieuw-Zeeland

Maandagochtend, prachtig weer, dus besloten om vroeg naar de albatrossen te gaan. Er stond een stevig briesje waardoor de albatrossen gemakkelijker kunnen opstijgen vanaf het nest. Prachtige rondleiding gehad met film en uitleg. Aan de wand een afbeelding op ware grootte....dan wordt je wel even stil. Drie meter spanwijdte!! Wat een enorme vogel is dit. Tijdens de observatie vanuit een hut op de berg hadden we het geluk dat er twee albatrossen in de lucht waren zodat we mooie plaatjes konden schieten. De nestelende ouders bewegen nauwelijks omdat ze nog op eieren zitten en eigenlijk de hele dag slapen.

Daarna met een andere tour met een quad naar een afgesloten baai van de geeloog pinguins gegaan. Ook dat was een belevenis. Deze dieren zijn heel schuw en komen niet het strand op als er ook maar iets is wat ze niet vertrouwen. Ook hier weer geluk, een ouder vertrekt naar zee en even later komt een ander exemplaar juist terug uit zee en loopt naar het nest in de duinen. Van heel dichtbij nog even kunnen kijken naar een koppel met een jong, maar daar mocht niet gefotografeerd worden. Iets verderop mocht dat wel, maar was er te veel begroeing. Het moment en de beleving waren er niet minder om.

Dinsdagochtend afscheid genomen van Richard en Ann van Captains Eady's Lookout in Portobello. Wat een gastvrije mensen en wat een heerlijke B&B. Echt een aanrader!!! TOP dagen gehad!!

1. Alexandra van Vliet:
    4 december 2012
    Wow wat een fantastische foto's zeg! Prachtig is het daar. Nog heerlijk een aantal weken van genieten. Benieuwd naar het volgende verhaal. (en de foto's! :) Liefs, Alex
  2. Ayse:
    4 december 2012
    Hey Martin,
    Geweldig om je verhalen te lezen, leuk beschreven en soms krijg ik het gevoel dat ik daar zelf rondloop!
    Je foto's vind ik ook weer supergaaf.
    Wanneer staat het zwemmen met dolfijnen op de programma (half december waarschijnlijk)? Dat ga je ook echt helemaal TOP vinden!
    Geniet er nog van, ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal en al helemaal om je verhalen "life" te gaan horen!

groetjes
    Ayse
  3. Hans en Jolanda:
    5 december 2012
    Hoi wereldreiziger,
    Wat een enthousiaste reisverhalen weer en wat een prachtige foto's !!
    Zelfs van zo'n grote afstand kan ik me iets voorstellen van de 'lucht' van de zeeleeuwen, waarover je eerder schreef. In Zuid-Afrika zijn wij naar een pinguinkolonie geweest....daar roken ze ook niet bepaald fris, kan ik je zeggen.
    Volgens mij kan je over je reis al een flink boek schrijven en 'there are still 2 more weeks to come', dus er komt nog meer moois en leuks. Geniet ervan ! Liefs, ook van Hans, Jolanda
  4. Martin van denHeuvel:
    5 december 2012