Brisbane by night

24 november 2012 - Brisbane, Australië

Vandaag een fantastische dag. Eerst wat prachtige foto's gemaakt van bijzondere vogels in de tuin bij de familie. Daarna een wandeling gemaakt door een natuurgebied, vlakbij de woning. Er wordt hier veel energie gestoken in een goede infrastructuur voor wandelen, mountainbiken en paardrijden. Alles is perfect aangelegd, met goede en schone voorzieningen als toiletten, bbq's, watertappunten etc etc.

's Middags op de watertaxi gestapt met Klaas. Deze taxi wordt maximaal benut door de bewoners en touristen.Het zijn snelle catamarans, die goed betaalbaar zijn. Er varen tientallen van deze snelle jongens, waardoor de wachttijd nooit meer dan een kwartiertje is.

Vanaf het water heb je een prachtig uitzicht op de stad. Na de tocht van een uur zijn we uitgestapt bij de "South bank". Dit is het voormalige terrein voor de wereld expo. Men heeft hier een geweldig recreatiegebied aangelegd iom de bewoners van Brisbane. Er heerst een gezellige sfeer met terrasjes, eettentjes, cafes, aangelegde strandjes en zwemvijvers, bbq plaatsen en een reuzenrad.

Na een gezellig etentje bij de Thai, naar Mount Coottha gegaan, waarvandaan je 360 gr uitzicht hebt over de stad. Echt heel indrukwekkend!

Maandag ochtend vroeg naar Nieuw Zeeland voor mijn volgende avontuur.

1. Ayse:
    25 november 2012
    Hey Martin,
    Zo te lezen heb je volop genoten en ben je nog steeds volop aan het genieten in Australie, dat kan ook bijna niet anders met wat je daar allemaal gedaan hebt. Mooi hoor!
    Je (duik)foto's die je in Australie hebt gemaakt zijn echt helemaal geweldig!
    Geniet van je laatste dag in Australie en uiteraard lees ik graag weer mee met je reisverhalen vanuit Nieuw Zeeland. Ben zo benieuwd hoe je Nieuw Zeeland ga ervaren (mensen die er geweest zijn, zijn superenthousiast)! Je zult je in Nieuw Zeeland ook heel goed gaan vermaken.
    Geniet volop van je avonturen, Martin!

groetjes,
    Ayse
  2. J.M.M. van der Kruijk-Duijndam:
    26 november 2012
    Je avontuur is nu in Australia voor bij, nu ga je genieten van Nieuw Zeeland ik ben zo benieuwd.

liefs mam