De bush in....

22 november 2012 - Brisbane, Australië

Maandag met de motorhome van de familie vertrokken naar de 'goldcoast'. Prachtige rit met even fraaie stranden zoals het strand van Coolangatta (zie foto).

Vervolgens de bergen ingetrokken naar het Lemmington National Park.Op een camping in Binna Burra de tent (die al klaar stond) betrokken met de andere gast van de familie de Thai Phong.

Het wordt in Australie razendsnel donker dus voor je het weet loop je met je zaklampje je weg te zoeken. Opzichtig en omzichtig, want je weet nooit wat je tegen komt. Vanavond stond ik oog in oog met een bos wallaby (zie foto). Deze soort is veel kleiner dan die in het Noorden. Met 60 cm houdt het wel op. Prachtige dieren. In de nacht hoorde ik het geluid van een huilend/schreeuwend kind. Het geluid werd verderop in de bush beantwoord. Na wat zoekwerk trof ik hoog in de bomen de 'catbird' aan.  Een wat monsterlijke vogel zonder kleur, nek en of staart. Dit geschreeuw ging de hele nacht door....

Je kunt in dit populaire gebied veel wandelingen doen. De uitzichten zijn geweldig. Houdt er rekening mee dat het hier veel koeler is en het flink kan spoken...en dan bedoel ik echt spoken. Wat kan het hier waaien! Daar is ons kikkerlandje helemaal niks bij.

Na twee nachten doorgetroken naar een boerderij van de familie. Geweldige echt Australische sfeer. Wc weer buiten 'betreden op eigen risico' ivm de slangen... Onder de buitendeur een rolletje want soms komen die jongens even binnen kijken.....En allemaal No worries natuurlijk. Maar het moet gezegd, het heeft wel wat. Echte Australische pub in het dorp, zo uit de film, vriendelijke mensen en heel veel prachtige vogels en andere dieren.

Na drie dagen, ben ik nu weer in Brisbane. Morgen op zoek naar Koala's.......

1. Sylvia van vliet:
    22 november 2012
    Wat een super mooie foto's. Je moet wel heel erg genieten in die prachtige natuur. Wel voorzichtig doen hoor, met al die gevaarlijke beesten. Groetjes Ron en Syl
  2. Imke:
    22 november 2012
    Mooie vogels ! De slangen en zo maar niet van te dichtbij fotograferen A.U.B.!!!
    x Imke.
  3. Janneke:
    22 november 2012
    Wauw Martin. Ik heb het gevoel dat ik me elke keer herhaal: wat doe jij een prachtige indrukken op en wat geniet ik van je foto's! Geniet van alles wat er daar op je pad komt. De tijd vliegt voorbij!!
    Groet, Janneke
  4. Judith en bart:
    Ha Martin.
    Inderdaad vliegt de tijd. Je maakt daar weer van alles mee. Als ik het woord slang lees dan krijg ik per direct de kriebels. Alleen het idee dat als je op het toilet zit er ineens zo'n beest onder de deur kan kruipen griebels wat eng. Nou dan maar gewoon in het koude kikkerland. Geniet jij maar lekker dan geniet ik op afstand van je verhalen. Dat duiken lijkt me wat beter. Prachtig die vele soorten vissen en koralen.
    Goede reis verder en geniet!!
    groet Judith
  5. Martin van denHeuvel:
    Hallo Martin,
    Ik wil wel met het duiken met je ruilen, maar die slangen daar hou ik niet zo van. Veel plezier verder.
  6. Pauline:
    23 november 2012
    Hey Martin,
    ik blijf het zeggen...zucht...wat een mooie foto's en en wat een prachtige dingen zie jij toch en maak jij mee. En...je ziet er lekker ontspannen uit....goede keus dus geweest... ik blijf meegenieten en meereizen... ;)
    Take care and ENJOY,
    grtz, Pauline