De fjord Doubtful Sound (Lord of the rings)

7 december 2012 - Doubtful Sound, Nieuw-Zeeland

Na wat te hebben gewandeld en getourd in Manapouri heb ik me donderdag gemeld bij de boot in Manapouri. Deze nam me mee het zoetwatermeer van Manapouri over om me aan de anderd zijde van het meer af te zetten. Dat punt is niet bereikbaar over het vaste land. Daar werd ik door een bus opgepikt die me over een speciaal daarvoor aangelegde weg over een hoge bergpas bracht en afzette bij het cruiseship, een oude driemaster geheel in de stijl van de jaren zestig. In de middag zijn we vervolgens de fjord opgevaren. Wat een geweldig indrukwekkend gebied is dit. Overal metershoge watervallen die met geweld het water van dit zeer natte gebied afvoeren. Er valt hier gemiddeld 6 tot 8 meter regen per jaar...!! Dat was te merken, want de eerste dag regende het de gehele dag. De tweede dag om 6 uur opgestaan om vooral de stilte van de fjord te ervaren. Het was mooi weer gelukkig. Het leverde totaal andere plaatjes op als dd eerste dag.

Een indrukwekkend gebied waar je de beelden van de Lord of the rings prima in kunt voorstellen. We hadden geluk, doordat dolfijnen onze boot vergezelden, pinguins zich lieten zien en zeehonden lagen te zonnebaden op de rotsen. Echt een bijzondere ervaring met mooie foto's tot gevolg.