Mareeba en Hidden Valley

10 november 2012 - Townsville, Australië

Heb zojuist drie echt fantastische dagen en nachten(!) in de outback van Austra

lie! Ben in de zogenaamde wetlands geweest achter de kust en heb daar in een safaritent gebivakkeerd echt midden in de bush. De safari's waren geweldig. Op stap met iemand die alles weet van vogels, later met iemnad die alle weer van de planten en met een aboriginal diealles weet van de dieren en de sporen ervan. Prachtige dingen en dieren gezien.  de nachten waren heel bijzonder in de tent. niet geheel gesloten zodat er van alles onder je bed door loopt. denk dan aan kakkerlakken, hagedissen maar ook Coals, dieren zo groot als een kat die insekten eten...... gewoon negeren is het advies en doorslapen.... verder gaan de geluiden van alle dieren gewoon de hele nacht door(huilende dingo's). echt heel bijzonder, maar toch ook heel relaxed.

Vervolgens mijn reis ingezet naar Hidden Valley. Een tocht over 400 km waar je dan een dag over doet. Zit nu voor mijn hut op zo'n 700 meter hoogte en kijk uit over de vallij. om mij heen alemaal papagaaien en prachtig zingende vogels. in de kreek heb ik gisteren de vogebekdieren gezocht en gevonden. heel bijzonder! Tijden het avondeten kwam een possum met jong op bezoek. Soort das maar dan veel minder schuw. ze leeft ergens in een holte onder het dak. Heb helaas maar een nacht hier. Hier zou ik wel een week willen blijven. Nog even wat foto's en dan op wel voor een tocht van drie uur naar mijn volgende bestemming. Yangola cabins. Daarmee laat ik het achterland even achter me en ga ik me een kleine week richten op de kust en de coralsea. ook dat wordt vast weer heel bijzonder!

1. Imke:
    10 november 2012
    Mooi verhaal Tin,
    Wat prachtig allemaal, behalve het stukje dat van alles in je tent kan rondsluipen ..... Brrrrr. En wat mooi dat je de bush in kon met die gidsen die je van alles kunnen vertellen en wijzen.
    De coal heb ik even door google gehaald, had er nog nooit van gehoord. Blijkt dat je het coel schrijft en dat het een mini-hyena is !! Het plaatje dat ik zag (uit Kenya) had ie appaloosa-tekening en zag ie er heel schattig uit. Veel plezier in Yangola. Live your dream! xx Imke xx
  2. Rob:
    10 november 2012
    He Martin, Wat een mooi verhaal. Zo krijg ik heimwee naar een plek waar ik nooit geweest ben :-) Nooit geweten dat jij zo'n held was met al die insecten en 'wilde' dieren! Leuk hoor om zo even wat van je te horen. Groetjes, Rob en Evelien
  3. Ron van Vliet:
    11 november 2012
    Na de eerste paar dagen al een geheld dierentuin gefotografeerd. Dat beloofd wat voor de komende weken! Prachtige foto's mart.
  4. Pauline:
    14 november 2012
    Hey Martin,

Wat een super plek zeg, als ik de foto van je tent zie!! als je ergens op jezelf teruggeworpen wordt en tot rust komt!! en die beestjes....ach vergeleken met nijlpaarden, maraboe's, hyena's en jakhalzen rond je tent, zijn deze vast 'piece of cake' voor je... ;)) ik blijf mee genieten hoor!! grz, Pauline